2022. június 7., kedd

Kelkáposztafőzelék - alap

 


Ma Ellában kelkáposzta főzeléket készítek magamnak, de egy fej káposzta rengeteg nekem, így is min. 3 napra elég lesz, amit megfőzök.



A maradék szeletelt kelkáposztát üvegekbe tömtem, tetejére újkrumpli került.





Adtam hozzá üvegenként:

  • 1 púpos tk. sót,
  • kis őrölt borsot és
  • őrölt köményt, majd
  • kb. 1 dl vizet.

Lezártam az üvegeket és Ellába tettem. Kézi beállításon 5 percig dunsztolom.




Mikor nyitható a kukta, kiszedem a kidunsztolt főzelék alapot és mehetnek későbbi elkészítésre, a polcra.


Főzéskor készítünk hozzá egy sűrű pirospaprikás rántást, ha szükséges kis vizet teszünk még, majd összeforraljuk az egészet. Szükség esetén természetesen fűszerezzük még.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsi, nekem nincs automatám, szerinted klasszikusan kigőzölve is működhet? Köszönöm, Laura

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kész vagy félkész ételt csak kuktában vagy befőzőautomatában készíthetünk, mert azzal lehet pontosan tartani a hőfokot

      Törlés

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...