2020. november 21., szombat

Körtebefőtt

 


Borzalmas gyorsan érett a körte, nem győztem enni.

Viktória lányom nem szereti, így nekem kellett fogyasztanom.

Már elteltem a mindennapos körte evéssel, így az utolsó 12 db- ot megpucoltam és ment üvegbe:

  • 2 ek cukor
  • 2 mk vaníliás cukor és
  • víz kíséretében 

Mivel csak egy üvegnyi, így Ella dunsztolja ki, kézi beállításon 2 perc alatt.

Az edény aljába tettem egy kis mikro szálas kendőt. Más is jó természetesen, nekem ez volt éppen kéznél.

Középre beállítottam a megtöltött üveget, felöntöttem annyi vízzel, hogy az üveg harmadáig legyen. Lezártam a kuktád, beállítottam, bekapcsoltam. 

Miután jelez a kukta, hogy elkészült, kikapcsolom és megvárom, hogy a tető magától engedje el a gőzt. 

Nem szabad kinyitni a szelepet, mert a hirtelen nyomáskülönbség miatt, felrobbanhat az üveg a kuktában. 

Ezért is elég a 2 perc dunsztolás majdnem mindenre, mert utána minimum 20 perc, mire a tető nyitható. 

Így ez idő alatt is dunsztolódik a befőtt, vagy bármi más, amit éppen kuktában dunsztolunk ki.

Sajnos idén sem a gyümölcsök sem a zöldségek nincsenek betárolható állapotban.

Ezért vagy el kell gyorsan fogyasztani, vagy üvegbe zárni mindent, vagy akinek van fagyasztó kapacitása, fagyaszthat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...