2018. január 28., vasárnap

Csicseriborsó leves

Hozzávalók:
  • 25 dkg csicseriborsó
  • 5 dkg kolbász–elhagyható (mi most kolbász nélkül készítettük)
  • 10 dkg gersli (1 mérőcsésze)
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db paradicsom (saját eltett sűrítményből tettem egy evőkanálnyit)
  • 1 marék friss petrezselyem
  • 3 db babérlevél
  • só (természetes, nem finomított)
  • bors
  • 2 evőkanál olívaolaj (extra szűz)


Elkészítés:
Áztassuk be 1 éjszakára a csicseriborsót (Ha nem konzervből dolgozunk)
Tisztítsuk meg a zöldségeket, a vöröshagymát és a paradicsomot kockázzuk, a fokhagymát vágjuk apróra, a kolbászt karikázzuk vékonyra
Mindent egyszerre beletettem a betétedénybe, felöntöttem kb. 1.5 liter vízzel, lezártam a kuktát és elindítottam egy BEAN/BAB programot. Amikor a kuktafedő nyitható már tálalhatjuk is. Mi még rászórtunk némi friss petrezselyem zöldet és egy kis tejfölt elkevertünk a tányérban.

Megjegyzés:
- el lehet hagyni a gerslit, úgy is finom
- ha testesebb ízt szeretnénk, akkor kevés füstölt hússal is készíthető
A kolbász is elhagyható. Nagyon finom anélkül is.

Forrás:

Az ételfotót leírást készítette: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...