2018. január 28., vasárnap

Csontleves alaplé


Sikerült bő 4 kg mennyiségű friss sertés fehér csontot és húsos csontot szerezni, amelynek 1/3-ad részéből egy nagyon finom csontlevest készítettem, a maradék 2/3-ad részből pedig sertés alaplevet. Az alap lével nagyon jól ki lehet váltani a különböző bolti ízfokozókkal és mesterséges színezőanyagokkal teletűzdelt húsleveskockákat.
A csontokat három egyenlő mennyiségre porcióztam és háromszor indítottam el az intelligens kuktát. Gyakorlatilag csak annyi a különbség a csontleves és az alaplé között, hogy az alap lének szánt csontokhoz kevesebb zöldségeket adtam, hogy intenzívebbek maradjanak a sertéscsontból kifövő csodás ízek. És persze ezt a két adagot hosszabban főztem, mint a csontlevest. (Kézi beállításon 30 perc)

Hozzávalók:
  • 3-3 szál megpucolt sárgarépa és petrezselyemgyökér
  • 2 fokhagymagerezd
  • 1 kisebb vöröshagyma pucolva egészben
  • 1 darabka karalábé
  • 1 darabka zeller
  • friss petrezselyemzöldből pár szál
  • szemes bors 10-15 szem (én színeset használtam)
  • egy kevés kurkuma
  • só ízlés szerint és víz az Ella kukta full jelzéséig.
  • (cérnametélt a leves befőzéséhez)

Elkészítés:
A csontleves hagyományos leves programon készült és kiegészült még egy kis darab karfiol rózsával és egy megpucolt egész szem burgonyával is.
A sertéscsont alaplé viszont kapott kuktánként 2-2 db. babérlevelet is és természetesen kevesebb sót tettem hozzá, hiszen úgyis a megfelelő ételben felhasználva lesz véglegesen sózva.
Leszűrés, ülepedés után a sertésalaplevet előkészített befőttesüvegekbe mertem és befőző automatában 100/120-as programon automatáztam.

Forrás:

Az ételfotót leírást készítette: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...