2018. január 29., hétfő

Csülkös bableves


Hozzávalók:
  • 25-30 dkg szárazbab
  • egy fél füstölt csülök (kb. 40-50 dkg)
  • 1 mokkáskanál őrölt bors
  • 3-4 gerezd fokhagyma (esetünkben saját eltevésű fokhagymakrém, 1 teáskanálnyi)
  • 1 nagy fej vöröshagyma (esetünkben saját eltevésű aprított vöröshagyma, 2 evőkanálnyi)
  • 1-1 szép szál sárgarépa és petrezselyemgyökér pucolva, kockázva, (esetünkben 1 db. 330 ml-es üveg saját eltevésű felkockázott répa, zöldség keverék)
  • 2 evőkanál olaj (esetünkben sertészsír)
  • 1-1.5 evőkanál pirospaprika
  • 1 pohár 175 g os tejföl
  • 1 evőkanál finomliszt
  • darált csípős paprika (Erős Pista)
  • 1 üveg (720 ml) sertéscsontból készített alaplé (és víz)


Elkészítés:
A babot előző este beáztatom. A hagymát fokhagymát megpucolom, felaprítom. A fokhagymát fokhagymatörőn áttöröm. A füstölt csülköt lefejtem a csontjáról és a húst felkockázom. Ellában nyitott tetőnél a zsiradékban megfonnyasztom a hagymákat. a gépet kikapcsolva picit hűlve hozzáteszem és belekeverem a pirospaprikát. Ezután sorban minden hozzávalót a kuktába teszünk. A sóval érdemes vigyázni, mert a csülök is sós elég rendesen! Felöntjük az alap lével és még plusz vízzel, rátesszük a kuktafedőt és 2X BONE/INASHÚS programon elkészítjük az ételt. Utolsó mozzanatként hozzáadjuk a tejfölben elkevert lisztes habarást és kb. egy perc alatt nyitott kuktafedőnél összeforraljuk az egészet. Tálaláskor tehetünk hozzá még némi kis tejfölt, erős Pistát, vagy csípős zöldpaprika karikákat.

MEGJEGYZÉS:
Én ezt az ételt már úgy is elkészítettem idő hiányában, hogy nem pirítottam elő nyitott kuktafedőnél a hagymát és nem a zsiradékban oldottam a pirospaprikát, (hanem a végén tettem bele a habarással együtt). A legelején a tejföl a liszt és a paprika kivételével mindent egyszerre beletettem a kuktába és a fenti 2X BONE/INASHÚS programon megfőztem a levest. Ember legyen a talpán, aki talál a két módszer között ízbeli különbséget. 


Forrás:

Az ételfotót leírást készítette: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...