2018. január 29., hétfő

Kamu töltött káposzta



Az eredeti recept tartalmaz még füstölt kolbászt és oldalast, amit én kihagytam, de így is fantasztikus.

Azért és attól kamu, mert nincs benne töltelék, de gyakorlatilag minden hozzávaló benne van és ízben, aromában vetekszik bármelyik hagyományos töltelékekkel készült káposztával.

Hozzávalók:
  • 1 kg. darált sertés hús
  • fél füstölt csülök
  • 1 kg. savanyú káposzta
  • 2 nagy fej vöröshagyma (nálunk általunk sóban eltett vöröshagymakrémből jó két evőkanálnyi)
  • 1 paradicsom (nálunk saját készítésű paprika, paradicsomsűrítményből 1 evőkanálnyi)
  • 4 gerezd fokhagyma ( nálunk az általunk eltett fokhagymakrémből 1 púpozott teáskanálnyi)
  • 2 dl rizs
  • bors, majoránna, babérlevél, pirospaprika
  • 2 evőkanál sertészsír


Elkészítés:
Levett kuktafedő mellett egy tetszőleges program elindításával a betétedénybe tett 2 evőkanál zsíron megfonnyasztottam a megtisztított, apróra vágott vöröshagymát és hozzátettem az összezúzott fokhagymát is. Majd hozzátettem a darált húst és azt fehéredésig pirítottam a betétedényben. Ezután hozzáadtam az összes többi hozzávalót a fűszerekkel együtt. Enyhén megkavartam és óvatosan a közepébe süllyesztettem a fél füstölt csülköt.(Én lefejtettem a csontról a húst, amit felkockáztam) . Az egészet felöntöttem annyi vízzel, ami épp ellepte. BONE/INASHÚS programot 2X elindítottam. A végeredmény fantasztikus és ami nem mindegy, hogy 1 óra alatt, felügyelet nélkül készült el. Az étel készítésénél érdemes odafigyelni a káposzta és a csülök sótartalmára!

Készült: 2019. 04.20-án kis módosítással
Ebben most annyi csavar van, hogy kapott némi kis füstölt házikolbászt, és kapott egy kis csombort is.
Így kissé az Erdélyben megszokott ízekre vajaz. 


Forrás:

Az ételfotót leírást készítette: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...