2018. január 29., hétfő

Tejszínes zöldbableves



Ez a recept a ritakonyhája.hu oldalról származik. Köszönet érte Hadarik Ritának! Mindenképp érdemes elkészíteni intelligens kuktában is, mivel nagyon finom. Arról nem beszélve, hogy kuktában főzve egyszerű és gyorsan el is készül. :)

Közlöm az eredeti receptet. Az én "kuktásított" verziómban annyi a különbség, hogy a nyáron eltett hozzávalókból dolgoztam és nem pirítottam elő a zsiradékon (olajon) a hagymát, hanem a kukoricakeményítő és a tejszín kivételével mindent a kuktába tettem, majd elindítottam SOUP/LEVES programot. Amikor a kuktafedő nyithatóvá vált, kézi beállításon a hozzáadott habarással még rottyantottam a levesen egyet.
(Mivel nem volt friss tárkonylevelem, így szárított levéllel készítettem el, amit szintén az elején tettem a leveshez.)

Hozzávalók 4 főre:
  • 1 ek zsiradék,
  • 1 közepes fej vöröshagyma,
  • 2 gerezd fokhagyma,
  • 60 dkg ceruzabab, 
  • 30 dkg burgonya,
  • 30 dkg sárgarépa,
  • víz,
  • só,
  • ételízesítő (1 tk ebből),
  • 2 dl tejszín,
  • 1 tk. kukoricakeményítő,
  • 1 mk aprított tárkony, ecet


Elkészítés:
Tisztítsuk meg a zöldségeket.
A burgonyát kockára, a répákat karikára, a ceruzababot 3 cm-es csíkokra vágjuk.
A hagymát nagyobb darabokra szeljük.
A zsiradékon dinszteljük meg a hagymát.
Majd szedjük rá a zöldségeket, és folyamatos kevergetés mellett legalább 5 percig dinszteljük őket együtt.
Ekkor öntsük fel 1200-1500 ml vízzel, ízesítsük kedvünk szerint, és alacsony hőfokon főzzük meg a levest.
A végén habarjuk be a keményítős tejszínnel.


TIPP: A hőkiegyenlítés végett a tejszínbe keverjünk 1 merőkanálnyit a meleg levesből, és csak ezt követően adjuk a leveshez.
A legvégén adjuk a leveshez a friss, aprított tárkonyleveleket.
Tálaláskor ecettel meglocsolhatjuk.

Forrás:

Az ételfotót leírást készítette: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...