2018. február 23., péntek

Leveszöldség üvegbe zárva



Újra gondoltam a leveszöldség elrakását.
Hozzávalók:
  • sárgarépa
  • petrezselyem gyökér
  • zeller
  • karalábé
  • hagyma
  • 1 tk. ételízesítő üvegenként
  • pár szem egész bors üvegenként
  • víz

Elkészítés:



A zöldségeket megtisztítottam és tiszta üvegekbe sorakoztattam. Kis darabka, zeller és karalábé és egy nagy fej hagyma negyede került a sárgarépa és a petrezselyem mellé.
Rátettem az ételízesítőt, egész borsot, majd felöntöttem vízzel.


A lezárt üvegeket ELLA barátnőm betétedényébe tettem. Az edény aljába került egy textil kendőcske, hogy ne kocogjanak az üvegek az edény alján.
Lezártam a kuktát és leves programot állítottam, de az időt visszavettem 8 percre.
Felöntöttem az edényt úgy hideg vízzel, hogy az üvegek feléig érjen. 1 ek-nyi ecetet tettem a vízbe. Ez azért kell, hogy e csapja ki a vízkő az üvegek külső falát, mert akkor kifehérednek az üvegeink.

Miután a program lejárt, kikapcsoltam a kuktát és hagytam, hogy a gőz magától távozzon.

Kivettem a kész leveszöldséges üvegeket és a pulton hűltek ki. Címkézés után mennek a helyükre, a spájz polcra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...