2018. október 21., vasárnap

Tésztafőzés ELLÁBAN-Géber Marcsi módra




Mindig nagyra becsülöm az olyan embereket, akik merik feszegetni a "korlátokat". Ez akár egy egyszerű használati eszköz esetében is igaz, hiszen Ők azok, akik jönnek és megmutatják nekünk azt a fajta "lehetetlent", amit egyébként mindenki elfogad, mivel valahol le van írva. Marcsi hosszú ideje ELLÁBAN készíti el pl. a krumplis tésztát is. Teszi ezt annak ellenére, hogy a kukta használati utasítása óvva int bennünket bármiféle száraztészta kuktában való elkészítésétől.
Ma én is kipróbáltam Marcsi receptjével és tökéletesen működik a dolog. A szintén ELLÁBAN készített zöldborsópaprikás mellé, Ellában főztem meg a tésztát.
Hálás köszönet Neked Marcsii! A tészta állaga tökéletes! Pont olyan, mint amilyennek lennie kell!

És íme, a recept betűről-betűre.
Csupán kiegészítem azzal, hogy az un. MILK/TEJ program (ELLA LUX 6-nál) nem egyéb módon értelmezendő, mint a STEAM gomb megnyomására azonnal kijelölődő a FISH/HAL 8 perces programja, amely alkalmas a halon kívül tejforralásra és tojásfőzésre is.

Hozzávalók:
  • 25 dkg jó minőségű száraztészta (nekem most elég volt ennyi)
  • víz
  • 1 ek. olaj (fél kg-hoz 2 ek)

Elkészítés:
Beletesszük a tésztát a kukta edénybe. Rászórjuk a sót, rátesszük az olajat és felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje a tésztánkat.

Tej programon főzzük. Akinek multicookere van, azokon van kifejezetten ez a program.

Mikor kész, műanyag szűrőkanállal kiszedjük a megfőtt tésztát, vagy edényfogó kesztyűvel kiemeljük az edényt és szűrőbe öntjük a tésztánkat.

Én ebből tésztasalátát készítettem, amihez a maradék leveshúst és sárgarépát használtam fel.

Forrás: Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...