2019. február 21., csütörtök

Parasztos krumplileves füstölt kolbásszal, tarhonyával




Szintén egy egyszerű étel

Hozzávalók:
  • 4 nagyobb szem krumpli meghámozva, felkockázva.
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma meghámozva, felkockázva
  • 1 gerezd fokhagyma fokhagymanyomón átnyomva
  • 2-2 szál sárgarépa és petrezselyem felkockázva.
  • 10-12 dkg füstölt kolbász felkarikázva
  • 1-1.5 mokkáskanál őrölt kömény
  • 1 teáskanál szárított petrezselyemlevél
  • 1 teáskanál ételízesítő
  • só ízlés szerint
  • őrölt bors ízlés szerint
  • 2-2.5 teáskanál pirospaprika
  • 2 evőkanál étolaj
  • kb. 2.5 liter víz a felengedéshez
  • kb. 10 dkg tarhonya

Elkészítés:
Most is, mint általában a mindent bele módszert alkalmaztam, azzal a kitérővel, hogy a 2 evőkanálnyi olajon a tarhonyát nyitott kuktafedőnél, kézi beállítás mellett megpirítottam. Ezután szépen sorban mindent beletettem a betétedénybe, felöntöttem vízzel, majd lassan átkavartam az egészet. Lezártam a kuktát. Én a leves programból visszavettem 2 percet és így 18 perc alatt elkészült a levesünk.

Forrás: Recept és kép, Maczák Sándor és neje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...