2019. február 21., csütörtök

Töltött káposzta és töltött paprika



Egy "füst" alatt két étel!!

Hozzávalók
Töltelékhez:
  • 1 kg darált hús
  • 20 dkg rizs    
  • 2 db tojás
  • őrölt bors
  • 1 tk hagymakrém (saját eltevésből)
  • 2 gerezd fokhagyma

Egyéb hozzávalók:
  • 1,1 kg savanyú káposzta
  • 1 l natúr paradicsomlé (saját eltevésből)
  • 2 db TW paprika
  • őrölt bors
  • oregáno
  • ételízesítő (opcionális)

Rántáshoz:
  • 1 dl olaj
  • 2,5 ek liszt
  • 2 tk fűszerpaprika
  • 1 l víz + 2 l + 0,5 l

Elkészítés:
Először elkészítjük a tölteléket. A rizst nem kell előfőzni hozzá.
Mindent jól összekeverünk és már kész is vagyunk.

Most következik az elosztás, ami a következő képpen történt nálam:
A káposztával kezdtem.
Az Ella edény aljába került 1 réteg savanyú káposzta. Erre tettem 4 db gombócot, jó őszibarack nagyságúakat készítettem. Ezeket befedtem káposztával, és újabb 6 db gombóc került rá. Végül ezt is befedtem káposztával. Az edényt betettem Ella házába.


Következik a töltött paprika:


A maradék tölteléket a másik Ella edénybe tettem úgy, hogy 2 db paprikát megtöltöttem, a többi gombócként ment az edénybe.
Mivel párom úgy sem eszi meg a főtt paprikát a töltelékkel, így az íz miatt tettem csak kettőbe tölteléket.
A gombócokra öntöttem a paradicsomlevet és a fél liter vizet.
Ez is ment Ella házába.


A rántást kis lábasban készítettem el a tűzhelyen.
Az olajat forrósítottam, kicsit megfuttattam rajta a lisztet, rá a pirospaprika és a víz.

Elvileg elkészíthető lehetne előre az Ella edényekben is kézi beállításon, de akkor mikor rápakoljuk a káposztát, töltelékeket, nem tudjuk összekeverni, így alul maradna csak, ahonnan nem tud egyenletesen eloszlani főzés közben az ételben.

Így a rántást mindig külön elkészítem, és felülről öntöm az ételre. A rántásra 1 l víz került. Ebből a mennyiségből 2 merőkanállal tettem a töltött paprikához, a többit a káposztára öntöttem.

A káposztára még került annyi víz, hogy épp felérjen a tetejéhez, ez 2 l volt pontosan.

Ráöntöttem a rántást a töltött paprikára is, amit még őrölt borssal, sóval, oregánóval és ételízesítővel fűszereztem meg.

Lezártam mindkét kuktát és most Leves (SOUP) programot kapcsoltam nekik.
Ez a program 20 perces + felmelegedési és gőz leeresztési idő (kb. 30 perc).


Na ezért is szuper dolog ELLA. Ugyanis régen ezeket az ételeket min. 10 l-es fazékban főzték, mert azt tartják, hogy ezek akkor finomak, ha minél nagyobb mennyiséget készítenek belőlük, és minél lassabban főzik, sok-sok órán keresztül.


Ezt nekem már többször megcáfolta ELLA, de míg hagyományosan főztem, akkor is kevesebbet szoktam készíteni. Ellában pedig ugyan olyan finom lesz, vagy még finomabb, mint a 10 l-es zománcos fazékban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...