2019. április 14., vasárnap

Borsóleves a végéről kezdve



Hozzávalók:
  • 3 ek olaj
  • 1 csapott evőkanál liszt
  • 2 tk szárított petrezselyemzöld, vagy egy fél csokor friss apróra vágva
  • 2 tk pirospaprika
  • 1 szál sárgarépa karikázva
  • 1 szál petrezselyem gyökér csíkokra vágva, vagy karikázva
  • 1 cs mirelit borsó (400 g)
  • 1 jó marék csipedett vagy házi tarhonya
  • házi ételízesítő


Elkészítés:
Itt jön a kis csavar, ugyanis Ellában én visszafelé, tehát az utolsó mozzanattal kezdem a leves főzését.

Tehát Az edénybe teszem az olajat. Bekapcsolom a kuktát Kézi beállításra. Felmelegítem az olajat, hozzáadom a lisztet és a petrezselyemzöldet. Kicsit pirítom, de én nem szeretem, ha barna a liszt tehát épp csak hagyom elszíneződni kicsit.
Hozzáadom a pirospaprikát és kis vizet, hogy ne legyen keserű a paprika.


Belekerülnek a zöldségek és a borsó és a csipedett. Hozzáadom a sót és ételízesítőt. Összekeverem, majd kiegészítem annyi vízzel, amennyi levest szeretnék készíteni.


Kikapcsolom a kézi beállítást.
Lezárom a kuktát, majd bekapcsolom a Gőz - Zöldség programot (10 perces), és megfőzöm a levest.


Mikor lejárt a program, megvárom, amíg a gőz magától távozik és kinyithatom a kuktámat.
Kész a leves, lehet is tálalni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...