2019. július 20., szombat

Csemegekukorica főzés




Hozzávalók:
  • tetszés szerinti mennyiségű zsenge csemegekukorica – amennyi belefér egyszerre a 6 l-es edényébe a kuktának. Tördelve 6-8 db, attól függ mekkorákat sikerül vásárolni
  • víz

Elkészítés:
A kukoricákat megtisztítjuk és belerakjuk Ellába. Én ketté szoktam törni a csöveket, mert így több fér el az edényben.
Öntök rá vizet. Lehet úgy is, hogy csak kb. 2 dl vizet teszünk alá, de most úgy főztem, hogy vízben álltak a kukoricák, mert így még nem próbáltam és kíváncsi voltam az ízére. Finom lett természetesen így is, de mikor épp csak teszek hozzá és gőzben párolódik még sokkal finomabb lesz.



Én nem szeretem a levelével főzni, de aki úgy szokta, pár levelet tehet a kukta aljába.
Gőz – Zöldség programon készítem. Mikor jelez a kukta, kikapcsolom és megvárom, amíg nyitható lesz a tető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...