2019. augusztus 6., kedd

Lecsó télire




Hozzávalók:
  • 2 kg paprika
  • 1 kg paradicsom
  • 3 nagy fej hagyma
  • 2 púpos ek zsír
  • 6 tk só
  • 4 tk ételízesítő
  • bors ízlés szerint
  • 4 tk pirospaprika

Elkészítés:
A paprikát megmossuk, kiszedjük a magját, szeleteljük.

A paradicsomot megmossuk, lassú présen kinyerjük a sűrű levet. 
Ami a maggal kijön rost, azt még egy szűrőn átnyomjuk, hogy csak a mag maradjon, amit kidobunk.

A hagymákat megpucoljuk és késes aprítóban tetszés szerintire aprítjuk én pl. krémmé daráltam.

Mivel egy Ellába semmiképp nem fért volna nyersen bele ez a mennyiség, így elosztottam mindent két felé.


A paprika tisztán 1,7 kg lett, a paradicsomból kinyert lé pedig 8 dl. Tehát ezt és a többi hozzávalót is megfeleztem.

Így két Ella készítette kézi beállításon 5 percig.

Mikor elkészült, megvártam, hogy a tetőt le tudjam venni, tehát nem eresztettem ki a gőzt.


Üvegekbe mertem és befőzőautomatában 90 fokon 30 percig dunsztoltam. 

Mivel a lecsó forró volt, így cseleztem kicsit, mivel már volt víz az automatában és az hideg volt, nem tehettem bele a forró üvegeket.

Beállítottam a hőfokot, az időt és előmelegítettem a vizet. Mikor már jó meleg volt, akkor raktam bele az üveggel teli lecsókat.

Ebből a mennyiségből 4 db 7,2 dl-es, és egy 0,5 l-es üvegnyi lecsó lett.

Ellában is kidunsztolható: Kézi beállítás 2 perc.

(nem volt kedvem most elmosni a betétedényeket, mind a három forgalomban volt ma)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...