2019. szeptember 3., kedd

Lecsó másképp - Ellában tartósítva




Hozzávalók 1 db 7,2 dl-es üveghez:
  • 5-6 db nagyobb paprika
  • 3-4 db paradicsom
  • fél hagyma (kisebb fej fele elég)
  • 1 tk só
  • kis őrölt bors (opcionális)
  • 1 kicsi pirospaprika
  • 1 db kisebb csili paprika (opcionális)
  • 1 ek olvasztott zsír

Elkészítés:
A paprikát megmossuk, magházát kiszedjük és felszeleteljük.
A paradicsomokat megmossuk, és lassú présen kinyerjük a sűrű rostos levet. Csak a héja és magja jött ki az én lassú présemnél, így jó sűrű a paradicsom.
A hagymát aprítjuk.


A felszeletelt paprikával jól megtömjük az üveget. Rápakoljuk a fűszereket, hagymát, majd ráöntjük az olvasztott zsírt és a sűrű paradicsomot.




De úgy is készíthetjük, hogy mindent összekeverünk egy tálban és úgy tömjük az üvegbe. Akkor egyöntetűbb lesz a kinézete. Én most próbaképpen külön-külön pakolgattam bele és kicsit összeráztam dunsztolás előtt és utána is.



Ella kuktában kézi beállításon 5 percig dunsztoljuk.
Ellába egyedül tettem most be az üveget, nem pótoltam üres üvegekkel és nem mászott el az üveg, ugyan ott maradt, ahova tettem. Tehát ha nem pakolom be az üres üvegeket, akkor is lehet dunsztolni, akár így egy üveget is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...