2021. február 14., vasárnap

Zsírsütés Ellában

 

Hozzávalók:

  • 1,5 kg zsírszalonna
  • 2 ek zsír
  • 1 kortyocska tej

Elkészítés:

Nekem konyhakész zsírszalonnám volt, tehát kockázva vettük a LIDL-ben.

Az edény aljába tettem 2 ek zsírt. Bekapcsoltam a kuktát kézi beállításra, megolvasztottam a zsírt. Ebbe az olvasztott zsírba tettem a zsírszalonnát. Ez azért kell, hogy még véletlenül se ragadjon le a zsírszalonna, mert akkor megéghet. Addig kevergettem, amíg a szalonna is elkezdte kiengedni a zsírt. Mikor már bőven volt a szalonnán zsír, nem kevergette tovább, tettem a dolgomat a konyhában.




Közben ránéztem, hogy áll és mikor már jól kisült a zsír, fogtam és hozzáadtam a meglevő LIDL-is finom zsírt is. Ez nem kötelező, de én egybe sütöttem, ne legyen több felé majd a zsírom.

Mikor már kész volt a zsírsütés, egy korty tejet löttyintettem bele, ezáltal a tepertő finom omlós lesz. Ezzel sütöttem még addig, amíg szép színe lett a tepertőnek.

Ezután szűrőkanállal kiszedtem a tepertőt, és krumplinyomón kinyomtam a zöme zsírt belőle, és tálba tettem.

A zsírt átszűrtem egy tiszta fazékba és az alján levő apró tepertőt is kinyomtam, ment a tálba a többihez.

Kerestem egy megfelelő méretű kis fazekat és abba öntöttem a zsírt ez lesz a végleges helye.



Megjegyzés: A kuktára nem tesszük rá a fedőt, tehát nem nyomás alatt készül. Kézi beállítást kapcsolunk. Ha kikapcsol, újra indítjuk a kuktát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...