2021. március 13., szombat

Babgulyás Ella új acél edényében

 


Egy csoporttársunktól kaptuk az infót, hogy az Aliexpressen lehet venni Ellához acél edényt. Megmondom őszintén, kicsit szkeptikus voltam, nem hittem, hogy az edény jó lesz. Főleg, hogy a kettőnk által mért méretek sem stimmeltek teljesen. (valószínűleg másképp mérhettünk). Pár napig morfondíroztam, hogy mitévő legyek. Aztán megrendeltem. Gondoltam, ha nem működik, akkor jó lesz akár tűzhelyen főzni vagy épp a kutyának, vizes edénynek.

És hurrá, működik vele Ella. Annyi különbséget tapasztaltam, hogy kicsit szorosabban, nehezebben megy rá a tető a kuktára, de szerintem idővel ez változni fog.

Így bátran rendelek a másik Ellámhoz is és a fiamék kuktájához is, mert abba is jó akkor. Amennyiben szeretnéd a beszerzési forrást, az oldal alján megtalálod azt a linket, ahol én rendeltem a 6 literes edényt.

Hozzávalók:

bő két marék száraz tarkabab

0,5 kg kockázott csirkemell

1 db vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

ételízesítő

bors

majoránna

kömény

1 tk. mustár

1 ek ketchup

1 maréknyi csipetke vagy házi tarhonya

1 púpozott ek-nyi kókuszzsír

kb. 2 dl víz vagy amennyi épp csak ellepi

2 tk. fűszerpaprika

Elkészítés:

A szárazbabot előző nap beáztatjuk.

A húst, az áztatott babot beletesszük Ella edényébe.

A hagymákat megtisztítjuk. A vöröshagymát apróra vágjuk, a fokhagymát átnyomjuk.

Hozzáadjuk a kuktában levő babos húshoz.

Belerakjuk a fűszereket, tésztát, zsírt, vizet.

Összekeverjük.




Ellát lezárjuk, és bab (BEAN) programon főzzük.

Hagyjuk, hogy az edényből a gőz magától távozzon, csak ezután nyitjuk ki.

Összekeverjük és tálalhatjuk is az ebédet.

kattints a képre a linkért

 


2 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsi!
    Megnéztem az Ali Expressen az acél betétedényt, ahol kétféle 6 literest hirdetnek. Az egyik 160 mm, a másik 161-162 mm méretű.
    A kérdésem az volna, hogy ön melyiket rendelte meg? Mert ilyenkor az a kis különbség is számíthat az illeszkedésnél! Üdv - Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor. Ellához a 6l-160 ml a megfelelő.

      Törlés

Édesburgonyapüré babáknak

  Hozzávalók: édesburgonya tisztított vagy babavíz Elkészítés: Az édesburgonyát megtisztítjuk, megmossuk, majd felszeleteljük. A k...